headerphoto

SWOT analízis létesülő ádándi fürdőről


star Erősségek

  • A környéken - 100 km körzetben - hiányzik a kénes vízzel rendelkező, jó színvonalú fürdő.
  • Szép táj, csendes környezet.
  • Kiegészítő vonzerők jelenléte: a Balaton közelsége, fürdőzési, sportolási, hajózási, rendezvényi adottságokkal.
  • Siófok, a Balaton fővárosa mindössze 12 km-es közelsége.
  • Szőlő - és bortermelés helyben és környéken.
  • Nemzetközi repülőtér működése Sármelléken, valamint a Siófok-Kiliti reptér fejlődése.
  • Az M7-es autópálya kiépítése, Balaton körüli kerékpárút.
  • Ezen a területen nem érvényesül a szezonalitás negatív hatása.
  • Az átlag tartózkodási idő tíz napnál is hosszabb (míg a turizmus hagyományos ágazatainál ez csak 3-5 nap).
  • A fajlagos költés átlagosan 30-35%-kal magasabb más ágazatokhoz képest.
  • A humán szféra szakmai felkészültsége. A Balaton menti városokban megerősödött a kereskedelem, szálloda és vendéglátás területeihez kötődő magas színvonalú középfokú és felsőfokú szakképzés.


star Gyengeségek

  • A Balaton - mint másodlagos vonzerő - vizének sérülékenysége, valamint kedvezőtlen időjárás.
  • A település nehézkes megközelíthetősége, belső közlekedési gondok.
  • Infrastrukturális hiányosságok.
  • Öregedő népesség, alacsony foglalkoztatottság a településen.
  • Lassan javuló közbiztonság.


star Lehetőségek

  • A jellegtelen, hangos vízparti turizmus helyett a fizetőképes kereslet más kínálatokat keres - vendég csábítás a Balatont kedvelők köréből is.
  • Az ország lakosságának jövedelmének növekedése, a belföldi turizmus erősödése.
  • Javul a turisztikai szakma elismertsége az országban, új lehetőségek nyílnak a vállalkozások előtt.
  • Divat lett a megelőző, regeneráló, wellness- és fittnes jellegű életforma.
  • A már meglévő gyógyhelyeken a lassú fejlődés következtében rendszerint hiányzik a komplexitás és a kulturált környezet.
  • EU csatlakozás; bel- és külföldi magánbiztosítók érdeklődése.


star Veszélyek

  • Infrastrukturális fejlesztések elmaradása. (Út, közmű.)
  • Rosszul felépített marketing és reklám.
  • Fizetőképes kereslet csökkenése a küldő országokban.
  • Humán erőforrás megújításának elmaradása.
  • Minőség és ár/érték arány visszaesése.
  • Kereslet növekedésével a szolgáltatók felhígulása.
  • Kiéleződő versenyhelyzet.

 

hu en